JONG CD&V MAAKT IEDEREEN BURGEMEESTER!

maandag, 2 juli, 2012

JONG CD&V MAAKT IEDEREEN BURGEMEESTER!

JONGCD&V Kruishoutem is nu reeds meer dan 10 jaar de enige actieve jongerenafdeling van een politieke partij. Traditioneel zijn de JONGCD&V-ers aanwezig op de jaarlijkse avondmarkt. Dit jaar is dat met een speciale stand waarbij elke Kruishoutemnaar uitgedaagd wordt om zelf even burgemeester te zijn.

Via het burgemeestersspel moeten mensen met een beperkt budget keuzes maken. Elke deelnemer aan het spel wordt beloond met een gratis ijsje. JONGCD&V wil zo de prioriteiten kennen die de Kruishoutemnaren willen vertaald zien in het verkiezingsprogramma. Thema’s waartussen men kan kiezen zijn o.a. kinderopvang, fietspaden, de heraanleg van de centra van de gemeente, sociale woningen, sportkampen of culturele programmatie.

JONGCD&V schuift op 14 oktober niet minder dan 6 jongerenkandidaten naar voor bij de gemeenteraadsverkiezingen. Bijna 1 op 3 van de kandidaten van CD&V is jonger dan 35. En met een nieuwe jonge kandidaat, Bruno Polfliet (26 jaar) op de derde plaats wordt de verjonging en vernieuwing van de lijst ook aan de top ervan zeer zichtbaar.

Het burgemeestersspel is nu de aanzet om ook in het programma de nodige JONGCD&V-accenten te leggen. JONGCD&V wil het overleg aangaan met iedereen, maar zeker ook met de jongeren in Kruishoutem. Zo is in de komende weken ook een gespreksmoment gepland met alle Kruishoutemse jeugdverenigingen.

Namens het JONGCD&V-bestuur,

Kristof De Bruyne

Voorzitter JONGCD&V Kruishoutem

0495/ 63 13 65

De JONGCD&V-kandidaten,

Bruno Polfliet (3de plaats – 26 jaar), Hannelore Verzele (6de plaats - 34 jaar), Nathalie De Ruyck (8ste plaats – 20 jaar), Hendrik Cnockaert (13de plaats – 33 jaar), Julie Vanhoutteghem (14de plaats – 30 jaar) en Robrecht Bothuyne (lijstduwer – 32 jaar)

PRAKTISCH:

De avondmarkt in Kruishoutem gaat door op maandag 2 juli 2012, vanaf 18u00, op en rond het Nieuw Plein.